Wednesday, March 15, 2023

Genomic CEO Advice: in "Pirate" and "German"

 Original CEO Advice blog, in English here.


PIRATE


AspectDescriptionHow I Be Helpin' Ye
1. Payer ParleyBuildin' relationships with payers 'n negotiatin' favorable reimbursement ratesShare me experience in successful payer parleys, helpin' ye understand their priorities and decision-makin' process
2. Clinical BootyDemonstratin' the clinical booty of the genomic test to justify reimbursementAdvise on the design 'n execution of clinical studies to generate strong evidence supportin' the test's booty
3. Cost-EffectivenessShowcasin' the cost-effectiveness of the genomic test in comparison to alternative diagnostic methodsHelp the cap'n develop 'n present a solid cost-effectiveness analysis to payers 'n other stakeholders
4. Codin' 'n Billin'Ensuring accurate codin' 'n billin' practices for the genomic test to avoid reimbursement denialsOffer guidance on best practices for codin', billin', 'n documentation, leveragin' me knowledge of payer requirements
5. Health Economics 'n Outcomes ResearchConductin' HEOR studies to support the value of the genomic test in real-world settingsProvide insights on the design of HEOR studies, includin' appropriate endpoints 'n methodologies for data collection
6. Market Access StrategyDevelopin' a comprehensive market access strategy to optimize reimbursement 'n adoptionCollaborate with the cap'n to create a tailored market access plan, accountin' for the unique challenges 'n opportunities
7. Value PropositionCraftin' a compel'in' value proposition for payers, healthcare providers, and patientsAssist in refinin' the company's message to clearly communicate the benefits 'n value of the genomic test
8. Reimbursement Landscape Monitorin'Keepin' a weather eye on the ever-changin' reimbursement landscape 'n adaptin' strategies accordinglyLeverage me industry knowledge 'n connections to keep the cap'n informed of relevant policy changes 'n market trends
9. Patient Access ProgramsImplementin' patient access programs to provide the genomic test to patients with limited or no insurance coverageAdvise on the design 'n implementation of patient access programs that align with the company's goals 'n resources
10. Stakeholder EngagementEngagin' key stakeholders, includin' healthcare providers, patient advocacy groups, 'n policymakers, to support reimbursement effortsShare me experience in buildin' strong stakeholder relationships 'n coalitions to advocate for the genomic test's value



GERMAN

AspektBeschreibungWie ich helfen kann
1. Verhandlungen mit KostenträgernAufbau von Beziehungen zu Kostenträgern und Verhandlung günstiger ErstattungsratenMeine Erfahrungen in erfolgreichen Verhandlungen mit Kostenträgern teilen und die Prioritäten und Entscheidungsprozesse erklären
2. Klinischer NutzenNachweis des klinischen Nutzens des genomischen Tests, um Erstattung zu rechtfertigenBeratung bei der Planung und Durchführung klinischer Studien zur Erzeugung starker Evidenz für den Nutzen des Tests
3. KostenwirksamkeitAufzeigen der Kostenwirksamkeit des genomischen Tests im Vergleich zu alternativen DiagnosemethodenDem CEO helfen, eine solide Kosten-Nutzen-Analyse für Kostenträger und andere Interessengruppen zu erstellen und vorzustellen
4. Abrechnung und KodierungSicherstellung einer genauen Kodierung und Abrechnungspraxis für den genomischen Test, um Ablehnung von Erstattungen zu vermeidenAnleitung zu bewährten Verfahren für Kodierung, Abrechnung und Dokumentation, basierend auf meinem Wissen über Kostenträgeranforderungen
5. Gesundheitsökonomische und Ergebnisforschung (HEOR)Durchführung von HEOR-Studien zur Unterstützung des Wertes des genomischen Tests in realen AnwendungssituationenErkenntnisse zur Gestaltung von HEOR-Studien, einschließlich geeigneter Endpunkte und Methoden zur Datenerhebung
6. MarktzugangsstrategieEntwicklung einer umfassenden Marktzugangsstrategie zur Optimierung von Erstattung und AdoptionZusammenarbeit mit dem CEO bei der Erstellung eines maßgeschneiderten Marktzugangsplans unter Berücksichtigung der einzigartigen Herausforderungen und Chancen
7. WertversprechenEntwicklung eines überzeugenden Wertversprechens für Kostenträger, Gesundheitsdienstleister und PatientenHilfe bei der Verfeinerung der Botschaft des Unternehmens, um die Vorteile und den Wert des genomischen Tests klar zu vermitteln
8. Überwachung der ErstattungslandschaftKontinuierliche Beobachtung der sich ständig ändernden Erstattungslandschaft und Anpassung der Strategien entsprechendMein Branchenwissen und meine Kontakte nutzen, um den CEO über relevante politische Veränderungen und Markttrends zu informieren
9. PatientenzugangsprogrammeUmsetzung von Patientenzugangsprogrammen, um den genomischen Test Patienten mit begrenzter oder keiner Versicherungsabdeckung zugänglich zu machenBeratung bei der Gestaltung und Umsetzung von Patientenzugangsprogrammen, die mit den Zielen und Ressourcen des Unternehmens übereinstimmen
10. Stakeholder-EngagementEinbindung wichtiger Stakeholder wie Gesundheitsdienstleister

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